Generelt
I tilfælde af en forsinkelse på ud- eller hjemrejsen som indebærer ekstra omkostninger til fortæring (ex drikkevarer) og eventuelt hotelovernatning, og disse omkostninger ikke bliver betalt af flyselskabet, har Mols Rejser ifølge Lov om Pakkerejser en forpligtelse til at dække rimelige ekstra omkostninger på destinationen til ovennævnte ydelser. Ovennævnte ydelse refunderes kun efter indsendelse af orginale bilag.
Derudover ydes der ingen erstatning, fx til tabt arbejdsfortjeneste.
Flyrejsen – Forsinkelser / Annulleringer – mulighed for at søge erstatning:
EU forordning 261/2004 fastslår, at flypassagerer har visse rettigheder ved boardingafvisning, aflysning og lange forsinkelser. Mols Rejser er som rejsebureau ikke omfattet af/underlagt EU Forordning 261/2004.
Forholdet er udelukkende mellem den rejsende og flyselskabet, og der skal klages direkte til flyselskabet, som alene har ansvaret for den korrekte afvikling af flytransporten samt for den bagage der er i deres varetægt.
Ønsker man at søge erstatning i henhold til EU-forordningen, skal kunden selv gøre det direkte hos flyselskabet.
EU Forordning 261/2004 – Flypassagerers Rettigheder – kan læses på dansk på www.trafiksstyrelsen.dk –> Luftfart –> Flypassager.
EU Forordning 261/2004 omfatter:
I hvilke tilfælde har kunden rettigheder:
OBS: Vær opmærksom på, at der kan være ekstraordinære omstændigheder (force majeure) hvor flyselskabet ikke er betaler kompensation: